MISTRZOSTWA SKARPY DZIECI, MŁODZIEŻY I AMATORÓW
WE WSPINACZCE SPORTOWEJ
W dniach 17-18 czerwca 2023 r. w Lublinie odbędą się Mistrzostwa Skarpy dzieci, młodzieży i amatorów we wspinaczce sportowej.
DANE DO PRZELEWU:
wpisowe: 40 zł
konto 30 1090 2590 0000 0001 4136 0370
nazwa UKS Skarpa Lublin – sekcja wspinaczkowa
tytułem - wpisowe na zawody
- Organizacja
Uczniowski Klub Sportowy „SKARPA” Lublin
Sekcja Wspinaczki Sportowej
(Michał Kawecki, kontakt: michal.kawecki@skarpalublin.pl , telefon: 510 43 91 44)
- Partnerzy
Szkoła Podstawowa nr 28 w Lublinie
- Sponsorzy
-
- Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć wszystkie osoby, które:
- zapoznały się i akceptują treść niniejszego Regulaminu Zawodów
- zapoznały się i akceptują treść regulaminu ściany wspinaczkowej Skarpa Lublin (https://skarpalublin.pl/lokalizacja#regulamin_sciany)
- uiściły opłatę startową
- posiadają ubezpieczenie NNW
- osoby niepełnoletnie nie będące członkami klubu Skarpa Lublin muszą dostarczyć podpisany przez rodziców formularz zgody na uczestnictwo w zawodach: https://scianka.nazwa.pl/skarpa/oswiadczenie_sl.pdf
- osoby poniżej 16 r. życia mogą startować tylko pod opieką rodzica/opiekuna prawnego/trenera.
- osoby biorące udział w zawodach godzą się jednocześnie na używanie i publikowanie wizerunku wspinaczy na zdjęciach i filmach z zawodów.
- z uwagi na amatorski i towarzyski charakter zawodów - zawodnicy PZA powyżej 16 roku życia - byli lub aktualni - mogą brać udział w zawodach ale nie będą brani pod uwagę w wynikach. Przez zawodników PZA - rozumiemy dowolny start w zawodach rangi Puchar Polski PZA.
Kategorie wiekowe:
- krasnale - roczniki 2014-2015
- dzieci - roczniki 2012-2013
- młodzicy – roczniki 2010 - 2011
- juniorzy młodsi – rocznik 2008-2009
- juniorzy – roczniki 2006-2007
- amatorzy – rocznik 2005 i starsi
- Rejestracja
Zapisy i lista zgłoszeń: https://competit.pl/w/1269/
- Termin przyjmowania zgłoszeń
Zgłoszenia przez Internet przyjmowane będą do 15.06.2023 r.
- Nagrody i świadczenia organizatorów
- miejsca 1–3 — dyplomy, medale.
- dla każdego startującego w kategorii krasnale dyplom za uczestnictwo w zawodach
- dodatkowa klasyfikacja rodzinna – 1 rodzic i 1 dziecko - miejsca 1–3 — dyplomy.
- Miejsce
Szkoła Podstawowa nr 28, 20-530 Lublin, ul. Radości 13.
Sala Gimnastyczna mała – wejście w dniu zawodów bocznymi drzwiami od strony parkingu szkolnego
Opiekunowie, trenerzy, publiczność – ze względu na podłogę sportową na sali prosimy o nieprzychodzenie w obuwiu mogącym ją uszkodzić (np. buty na obcasie)
- Harmonogram zawodów
Sobota, 17. 06. 2023
KRASNALE
8.30 -8.45 odebranie pakietów startowych i załatwienie formalności,
8.45 omówienie zasad startów
9.00 start kategorii wiekowej „krasnale”
11.00 zakończenie grupy
11.25 wywieszenie wyników na tablicy informacyjnej
11.35 dekoracja
DZIECI
11.00 -11.15 odebranie pakietów startowych i załatwienie formalności,
11.15 omówienie zasad startów
11.30 start kategorii wiekowej „dzieci”
13.30 zakończenie grupy
13.55 wywieszenie wyników na tablicy informacyjnej
14.05 dekoracja
MŁODZICY
13.30 -13.45 odebranie pakietów startowych i załatwienie formalności,
13.45 omówienie zasad startów
14.00 start kategorii wiekowej „młodzicy”
16.00 zakończenie grupy
16.15 wywieszenie wyników na tablicy informacyjnej
16.25 dekoracja
Niedziela, 18. 06. 2023
JUNIORZY MŁODSI
9.30 - 9.45 odebranie pakietów startowych, załatwienie formalności
9.45 omówienie zasad startów
10.00 start kategorii wiekowej „juniorzy młodsi”
12.00 zakończenie grupy
12.25 wywieszenie wyników na tablicy informacyjnej
12.35 dekoracja
JUNIORZY, AMATORZY
12.00 - 12.15 odebranie pakietów startowych, załatwienie formalności
12.15 omówienie zasad startów
12.30 start kategorii wiekowej „juniorzy, amatorzy”
15.30 zakończenie grupy
15.45 wywieszenie wyników na tablicy informacyjnej
15.55 dekoracja
- Opłata startowa
Opłata startowa wynosi 40 zł brutto.
Członkowie klubu SKARPA LUBLIN oraz uczniowie SP 28 są zwolnieni z opłaty startowej
Opłaty dokonuje się̨ przelewem na konto klubu – dokładne informacje przy rejestracji zawodnika na stronie competit.pl.
- Zmiany w regulaminie:
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian treści regulaminu.
Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji treści regulaminu.
- Wstępny regulamin przeprowadzenia zawodów
Ostateczna wersja regulaminu będzie dostępna w dniu zawodów na tablicy informacyjnej na hali.
KRASNALE, DZIECI, MŁODZICY
- Czas na pokonanie wszystkich zadań w każdej kategorii wiekowej wynosi 2 godziny
- Kolejność startów na poszczególnych zadaniach jest dowolna, zawodnicy sami wybierają moment startu.
- Zawodnicy mają do pokonania:
- 7 dróg o różnym stopniu trudności
- drogi pokonywane są z górną asekuracją
- na pokonanie każdej drogi zawodnik ma jedną próbę
- czas na pokonanie drogi - 3 min
- punktacja dróg – Zona1 – 1pkt., Zona2 – 2pkt., TOP – 4 pkt.
Zona musi być utrzymana 1 ręką
TOP musi być utrzymany 2 rękami
- 1 drogę "na czas"
- drogę można przebiec 2 razy, punktowany będzie lepszy czas
- wstępna punktacja: 1pkt. > =20sek., 2pkt. >= 15sek., 3pkt. >= 10sek., 4pkt. >= 7sek., 5pkt. >= 5sek.,
- 6 bulderów
- liczba prób - nieograniczona
- punktowanie: Zona – 1pkt., TOP – 3 pkt.
- ukończenie zadania w pierwszej próbie (Flash) +1pkt.
- Zona musi być utrzymana 1 ręką, TOP 2 rękami (utrzymany stabilnie)
- 1 obwód
- liczba prób - nieograniczona
- przejście rękami (nogi dowolnie) po chwytach oznaczonych numerami od 1 do 30
- każdy kolejny przechwyt musi być wykonany do chwytu o numerze o 1 większym
- punktacja: chwyty 1-4 – 0pkt., chwyty 5-9 – 1pkt., chwyty 10-19 – 2pkt., chwyty 20-29 – 4 pkt., chwyt 30 – 6pkt.
- Zwycięzcy zawodów zostaną wyłonieni na podstawie łącznych wyników z czasówki, dróg na trudność, boulderów, obwodu i zadań specjalnych (SUMA PUNKTÓW).
- w przypadku miejsc „ex aequo” będzie brany pod uwagę czas z drogi „na czas”
- Wszystkie sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga sędzia główny, jego decyzja jest nieodwołalna.
JUNIORZY MŁODSI, JUNIORZY, AMATORZY
- Czas na pokonanie wszystkich zadań wynosi 2 godziny – juniorzy młodsi i 3 godziny – juniorzy i amatorzy
- Kolejność startów na poszczególnych zadaniach jest dowolna
- Uczestnicy zawodów sami wzajemnie siebie asekurują
- Każdy uczestnik zawodów wpisuje swoje wyniki z poszczególnych dróg i zadań na papierowym formularzu i w udostępnionym arkuszu online.
- Zawody składają się ze specjalnie przygotowanych dróg wspinaczkowych z asekuracją górną i dolną, obwodów, bulderów i zadań specjalnych.
Zawodnicy mają do pokonania:
- 16 dróg z asekuracją na wędkę o różnym stopniu trudności
- 2 drogi z asekuracją dolną o różnym stopniu trudności
- 6 bulderów
- 1 obwód
- PUNKTACJA:
- Drogi z asekuracją górną i dolną: TOP – 3pkt., FLASH +1pkt.
- ukończenie drogi z asekuracją na wędkę to dołożenie obu rąk i stabilne utrzymanie chwytu TOPowego
- ukończenie drogi z asekuracją dolną to zrobienie wpinki „TOPOWEJ”
- Obwody – utrzymanie jedną ręką chwytu nr: 5 – 1 pkt., 10 – 2 pkt., 20 – 4 pkt., 30 – 6 pkt., 40 – 8pkt.
- Buldery – Zona – 1 pkt., TOP – 3 pkt., Flash +1pkt
- Dozwolone jest patentowanie poszczególnych odcinków dróg.
- W punktacji liczą się jedynie drogi pokonane w ciągu, czyli bez bloku i wiszenia na linie.
- Każda droga zawiera chwyty w jednym kolorze, aby zaliczyć sobie przejście można używać tylko tego jednego koloru.
- Nie można łapać za krawędzie ściany, w przypadku wyjątków, będzie to opisane przy informacji o danej drodze.
- Zwycięzcy zawodów zostaną wyłonieni na podstawie łącznych wyników z dróg na trudność, boulderów i obwodu (SUMA PUNKTÓW).
- Wszystkie sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga sędzia główny, jego decyzja jest nieodwołalna.
Regulamin